چکیده

در دنیای کنونی زندگی که متفاوت از زمان های گذشته است پدیده های جدید متنوع و به هم پیچیده آنچنان فراوان و نو به نو شده اند که دانایی ها، توانایی ها و امکانات را اجتناب ناپذیر می کند. البته این دانستنی ها و مهارت ها باید قادر باشند امنیت روانی و احساس زیبایی دوستی را در مواجهه با مشکلات زندگی تضمین کند. در روند استفاده از امکانات در راه مقابله منطقی و فراگیر مسایل دنیای جدید به خصوص نگرش های جوانان باید از اصول بهداشت روانی استفاده نمود، چرا که نوجوانان ما نیازمند فضای شاد برای شاداب زیستن هستند.در شرایطی که اکثر منازل شهری تبدیل به آپارتمان های کوچک و به دور از فضاهای بازی شده است.حداقل کاری که می توان در تامین بهداشت جسمی و روحی فرزندان داشته باشیم ایجاد فضای مفرح و شاد ی بخش در مدرسه است.زیرا اگر فضاسازی مناسبی در مدارس انجام شود به شاد زیستن فرزندان خود کمک بسیار مهمی خواهیم کرد.

برای دست یابی به تحقق آرمان های مربوط به شاداب سازی مدارس باید تحولات جدی در نگرش مدیران و مسئولان نظام آموزش و پرورش ایجاد نمود.در واقع شاداب سازی مدارسرا باید در ابعاد ظاهری و ابعاد معنوی جستجو کرد.

در مقاله حاضر ابتدا به معنای شاد بودن از دیدگاه قرآن و ائمه معصومین(ع) و روانشناسانپرداخته، سپس  از دیدگاه نظام آموزش و پرورش به این موضوع اشاره شده و در پایان راهکارها و پیشنهادات مناسب جهت ایجاد مدرسه شاد و با نشاط ارائه گردیده است.


مدرسه شاد . دانش آموزان بانشاط شاد ,های ,مدرسه ,ها ,شاداب ,ایجاد ,مدرسه شاد ,و به ,شاد و ,و پرورش ,از دیدگاهمنبع

عوامل ایجاد شادی در مدارس

چگونگی ایجاد فضای شاداب در مدارس

تبیین اهداف برنامه درسی «مدرسه شاد» بر اساس آموزه های اسلامی

مقاله ( تاثیر گذاری فضای آموزشی در شادی و یاد گیری دانش آموزان)

نقش معلمان

نقش خانواده در شادی دانش آموزان

برای شادی های کودکان برنامه ریزی کنیم

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

کشاورزی آنلاین|محصولات کشاورزی|بذر|نهال|کود سایتی برای همه سال77 ابوالقاسم کریمی(Abolghasem Karimi) فناوری و تکنولوژی سریال دانلود قیمت خرید تردمیل film havadar آپشن خودرو | گندم کار