براى این که سلامت جسمانى و روانى کودکان، دانش‌آموزان، اطرافیان و خودمان حفظ شود، باید سعى کنیم با شناسایى عوامل مؤثر بر شادى، موجبات تقویت عوامل مثبت و تقلیل عوامل منفى مؤثر بر شادى را فراهم کنیم.

از آن جا که شادى بزرگترها عامل مؤثر در شادى و نشاط کودکان است و اولیا و مربیان غمگین نمى توانند فرزندان و دانش‌آموزانى شاد تربیت کنند، با ارائه نظام اعتقادى درست براى دستیابى به شادى، مى توان به افزایش شادى در میان افراد جامعه کمک کرد. به این ترتیب مردم مى توانند تغییرى مثبت در زندگى خود به وجود آورند، احساس پیشرفت و لذت در زندگى داشته باشند و به شادى دائمى دست یابند و فقط در این صورت است که مى توانند شادى را در وجود فرزندانشان نیز پرورش دهند.

سیراب نشدن فرزندان از محبت و عاطفه کافی، بی تعادلی روحی و روانی را به‌دنبال دارد. ناآشنایی خانواده‌ها با روش‌های مؤثر تعلیم و تربیت را می‌توان با آموزش احساس مسئولیت در برابر خود، خانواده، واقع بینی همراه با نگرش مثبت، تقویت روحیه همکاری و کار گروهی، آموزش مهارت‌های زندگی، تقویت مهارت ادراکی و. به کمک تمامی دست‌اندرکاران محیط آموزش تا حدود زیادی حل کرد تا در نهایت محیطی شاداب و البته قانونمند ایجاد شود و فرزندانی مفید، هدفمند و کاربردی پرورش یابند.‏

منبع : رومه اطلاعات


مدرسه شاد شادى ,مؤثر ,توانند ,تقویت ,آموزش ,عوامل ,مؤثر بر ,در زندگى ,و به ,مى توانند ,شادى رامنبع

عوامل ایجاد شادی در مدارس

چگونگی ایجاد فضای شاداب در مدارس

تبیین اهداف برنامه درسی «مدرسه شاد» بر اساس آموزه های اسلامی

مقاله ( تاثیر گذاری فضای آموزشی در شادی و یاد گیری دانش آموزان)

نقش معلمان

نقش خانواده در شادی دانش آموزان

برای شادی های کودکان برنامه ریزی کنیم

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

عشق و دوستی فرانش چشم انتظارم رمان گرگ و میش آسیاروید | asiaroid emohtava هر چی که بخوای طبیب خانه اجناس فوق العاده interior-design17