مدرسه اگر ایستا، غم زده و میرنده باشد دانش آموزان به جای نشاط و طراوت و شادابی، انزجار و به جای مهربانی و عشق ورزی، حسادت و کینه توزی را می آموزند. در مدرسه پویا، امید به زندگی، موفقیت و کنجکاوی، شادی و طراوت تحصیلی، برانگیزنده و تحقق دهنده استعدادها و نیازهای فطری و مقتضیات آتی دانش آموزان است.

در تبیین موضوع، شاداب سازی را از ابعاد مختلف می توان بررسی نمود چرا که در ابتدا شاداب کردن محیط مدرسه در کلام به ایجاد فضای مناسب و فضاسازی ظاهری منتج می شود. لیکن با نگاهی دقیق تر باید عنوان کرد که شاداب نمودن فقط جنبه ظاهری ندارد چون داشتن بهداشت روانی سالم نیازمند رعایت اصولی است که هم جنبه مادی و هم جنبه معنوی دارد و در واقع شاداب سازی را در ابعاد ظاهری و ابعاد معنوی جست و جو کرد که هر یک از این موارد شامل بررسی موضوعات و مواردی مهم است که با در نظر گرفتن آن ها مطمئنا می توانیم روح و روان و جسم و جان نوجوان را شاد کنیم.

منبع :  ترکمان، پری منظر. مدرسه، مدرسه است، رشد مشاور مدرسه، دوره یکم، شماره3، 1385.



مدرسه شاد شاداب ,مدرسه ,ابعاد ,ظاهری ,جنبه ,فضای ,شاداب سازی ,به جای ,سازی را ,است که ,هم جنبهمنبع

عوامل ایجاد شادی در مدارس

چگونگی ایجاد فضای شاداب در مدارس

تبیین اهداف برنامه درسی «مدرسه شاد» بر اساس آموزه های اسلامی

مقاله ( تاثیر گذاری فضای آموزشی در شادی و یاد گیری دانش آموزان)

نقش معلمان

نقش خانواده در شادی دانش آموزان

برای شادی های کودکان برنامه ریزی کنیم

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

اتوماسیون صنعتی زیمنس قیمت انواع لاستیک ران فلت بیوگرافی(زندگینامه) بزرگان موسیقی لرستان و ایل بـــزرگ بـالاگـــریــوه تفریحات سالم 3 اجناس فوق العاده خرید پوستر سه بعدی مدرن ارزان فلزیاب طهران کاوش bia2rap | بیا تو رپ | بزرگ ترین سایت رپ | جدید ترین فول آلبوم های خوانندگان ایرانی فروشگاه آنلاین خرید و فروش انواع شیلنگ شیلان